donderdag 29 april 2010

ilse, ruut en koen in china


Net als onze grote voorganger Tintin, beter bekend als Kuifje, gaan wij naar China. Wij, dat zijn moeder Ilse Al, vader Ruut en zoon Koen den Daas.

Daar waar Kuifje in Shanghai verbleef, trekken wij verder. Wij gaan naar Dali, dat in het Zuid-Westen van China ligt, richting Vietnam. Dali is een oude historische stad, een touristische trekpleister voor de Chinezen en backpackers. In dit mooie stadje ontmoeten we Kenshi Jop, onze oudste zoon en grote broer.

Vrijdag 30 april 's avonds negen uur vertrekken we vanaf Schiphol Amsterdam met China Southern Airlines naar China, Being. Daar, in die prachtige grote stad mogen wij een paar uur wachten. Daarna vliegen we verder, naar een andere grote stad: Kun Ming. Als we daar zijn, rusten we een paar dagen uit. Wanneer we weer een beetje bekomen zijn van alle indrukken, pakken we de bus. Die brengt ons in zo'n acht uur naar Dali. Daar ontmoeten we Kenshi Jop. We hebben elkaar meer dan drie jaar niet gezien.

Als we weer bijgekomen zijn van onze emoties, want reken maar van 是的 dat er tranen geplengd worden, wijden de broers zich aan martial arts. Zij gaan naar een school gevestigd in een tempel. Wij ouders blijven in Dali in een guesthouse en dompelen ons onder in het dagelijks leven. Maar daarover later meer. Als het lukt, schrijven we elke dag een logje, soms voorzien van een foto of tekening want we nemen Pentax en tekenblad en - pen mee.

Jullie kunnen je reacties onder de logjes kwijt. We wensen jullie veel leesplezier!

Ilse, Ruut en Koen

14 opmerkingen:

  1. spannend, ilse! waarom woont je zoon daar? groet uit hong kong. @maratom

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Tom, hij reist al meer dan 3 jaar de wereld rond. ChinaDali is een plek waar hij graag komt ivm de school voor martial arts.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, wat komt het nu dichtbij. Ik hoop van harte dat het weerzien wordt zoals jij het je voorstelt.
    Ik wens jullie een geweldige reis en verheug me al op de foto's die Ruut ongetwijfeld zal maken.:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Trui, gelukt he, je reactie :-) Dankjewel lief schrijfmaatje...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je gaat bovenaan in mijn leeslijst!
    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Ilse en Ruut,

    Wat fijn dat jullie ons meenemen op jullie reis. Alle goeds voor jullie en geniet van het weerzien en alle indrukken.

    Liefs,
    Renske

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een hele fije vakantie toegewenst, schrijf veel over bijzondere gebeurtenissen want die zullen jullie ongetwijfeld mee gaan maken en maak heeeeel veeel foto's van die prachtige mensen!
    X Dieuw

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Ilse, Ruut en Koen. Ik ben zelf ook in Dali geweest. Een mooie plek. Wel toeristisch maar ik heb me daar erg op mijn gemak gevoeld. Ik hoop dat jullie daar alles zullen vinden waar jullie op hopen. Liefs Henry

    BeantwoordenVerwijderen
  9. heb 'm gelijk aan de rss-reader toegevoegd !
    再见

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve familie,

    Ik wens jullie veel goeds daar. En gedragenheid. Ik lees.

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi hoi...heeeeel veeeeel plezier daar.
    x Car

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ni hao! Ik lees glaag met jullie belevenissen mee. Hopelijk hebben jullie het leuze naal jullie zin in China en komen jullie bedleven in de maltial alts weel telug in Nedelland.
    Elsje.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hoi lieve familie!!! Hoop dat de reis goed is geweest en de emmers vergoten zijn. Ik wens jullie alle genietingen van de wereld. Wacht met spanning op een volgend blogje

    dikke kus Jacq

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jullie hebben toch het Iberisch Schiereiland
    verkend in 1910 ? Dan weet je alles van massage
    en het eten van vreemde dieren.
    Maar laat alles maar over je heen komen - Ik kan wel Zen meester worden - Veel liefs uit Noord Holland waar de hazen al weer paren !

    BeantwoordenVerwijderen